Kjøpsbetingelser

Betaling og retur
For oss er det viktig at du er fornøyd når du handler og du finner oss hos Trygg E-handel.
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken til forbrukere og ved nettbutikk salg. Kundens ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen.

Betingelser her gjelder kun for salg i Norge med Svalbard og Jan Mayen. Evt. fraktomkostninger til sistnevnte, må tas over telefon, etter ordreregisrering. Kunder utenfor dette området må henvende seg til oss pr. brev, e-post eller telefon.
Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.
Vi er ansvarlig for transaksjoner via evt. betalingskort gjennom nettsiden.

www.amepure.no eies og drives av ÂME PURE SIA, som er et 100% eid datterselskap ÂME PURE LTD (UK). Det er ÂME PURE SIA som er ansvarlig for produktene, og at alle kjøp blir korrekt levert og distribuert. Imidlertid kan retur av varer, eller spørsmål angående dette, rettes til ÂME PURE AS i Norge på e-post info-no@amepure.com eller sende brev til:
ÂME PURE AS, Postboks 44. 1312 Slependen

Priser og tilbud
Prisene inkluderer 25% moms.
Dersom momsen, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.
Tilbud gjelder så lenge kampanjen varer, eller så lenge lageret rekker.

Bestilling
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-mail med all informasjon. I tillegg mottar du en e-mail med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.

Lagerbeholdning
Alle varer som er er tilgjengelige på amepure.no er alltid på lager.
Hvis et produkt mot formodning ikke skulle være på lager, vil dette stå tydelig skrevet på produktsiden og det vil heller ikke være mulig å kjøpe produktet.

Våre betalingsmetoder

Kredittkort (Visa eller Mastercard).
Det er trygt å handle hos oss og ingen kan lese ditt kortnummer. Klarna står for transaksjonen.

Klarna Faktura - Betal innen 14 dager.
Velge Klarnas fakturaalternativ i kassen. Skriv inn ditt personnummer for å gjennomføre kjøpet. Det vil da gjøre et automatisk mikrooppslag som tar ca. ett sekund. Oppslaget gjør vi for å verifisere personopplysningene og godkjenne kjøpet. Faktura vil sendes deg på mail når varene sendes fra vårt lager. Dersom du behøver å utsette forfallsdato på fakturaen, eller fryse fakturaen fordi du skal returnere en vare, kan du enkelt gjøre dette ved å logge deg inn på www.klarna.no.

Klarna Konto – del opp betalingen slik at den passer din økonomi.
Her kan du velge hvor mye du vil betale hver måned. En annen fordel er at du får samlet alle dine kjøp hos Klarna, på én konto. Det betyr én eneste faktura, uansett antall kjøp.
Laveste beløp å betale: kr. 95/mnd.

Les mer om KLARNA her:
Link til fakturabetingelser: https://online.klarna.com/villkor_no
Link til kontoinformasjon: https://online.klarna.com/account_no
Link til kontobetingelser: http://klarna.com/pdf/kontovilkar_no.pdf
Hjemmeside til kontoleverandør: http://klarna.no

Feil, mangler eller transportskade
Kunden er ansvarlig for å rapportere om feil/mangler eller transportskade innen 48 timer etter at produktene er mottatt. Ved en transportskade eller feil skal kunden kontakte kundeservice på e-post: info-no@amepure.com. Kunden får ikke bruke det skadede eller feilaktige produktet, og kunden må beholde produktets emballasje, slik at hele pakken og varen kan kontrolleres ved behandlingen av den rapporterte feilen/skaden.

Dine angre- og returrettigheter
angrerett
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp setter vi pris på om du melder fra om dette via en e-post til info-no@amepure.com , men dette er ikke et krav. 
Varene sendes tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger med dokumentert forklaring til grunnen du leverer tilbake varen. Du vil kun få et nytt produkt eller tilbakebetalt hele kjøpesummen dersom forsegling/ emballasje ikke er brutt opp. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake.

Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet. Returporto skal dekkes av kunden.

Våre produkter er å regne som et intim-produkt, og du vil kun få et nytt produkt eller tilbakebetalt hele kjøpesummen dersom forsegling/ emballasje ikke er brutt opp.
http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/angre-+og+bytterett/har-jeg-angrerett

Hvis du bestiller en produktpakke som f.eks CIT Face Roller BASIC- Intensive Stretch Marks Erser/Cellulite Eraser , må alle varene returneres samlet.

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Husk at det er du som kunde som har ansvaret for returen fram til vi har mottatt og registrert den, så ta alltid vare på din kvittering for innlevering. I blant kan det ta opptil 14 dager for en retur å komme til oss.
Alle returer av andre årsaker skjer på kundens regning, dersom annet ikke er avtalt.
Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 14 dager. Oppgi ditt bank- eller postgirokontonummer på returskjemaet, så har du pengene raskt på din konto, ellers sendes pengene på et vanlig utbetalingskort.

Fremgangsmåte ved angrerett
Vi setter pris på at du melder fra om retur til e-post: info-no@amepure.com Men dette er ikke er krav
Print ut og fyll ut angrerettskjemaet som er vedlagt i ordrebekreftelsen, og send inn med varen innen 14 dager.
Det skal benyttes original emballasje ved retur av varen – Varen/e kan ikke være åpnet.
Du må selv dekke fraktkostnadene tilbake til:
âme pure AS. Postboks 44. 1312 Slependen.
Benytt Posten og spar på kvittering/sporing til vi har bekreftet at retur er mottatt.
Angreretten forutsetter at produktene ikke er åpnet og i samme stand som mottatt.
Når vi har fått inn returen, sender vi deg ønsket vare eller gir pengene tilbake innen 14 dager.

Retur/ administrasjonskostnad og Kostnad for uavhentet pakke
Det er kundes ansvar å hente pakken på Posten innen 14 dager og eventuelt etterlyse pakken. Uavhentede og feiladresserte pakker, som returneres til oss faktureres med kr 139,- (139.00 NOK)
Det er kundens ansvar å sørge for at adressen som registreres i bestillingen er korrekt i henhold til Postens adresseregister. Du kan selv sjekke hvilken adresse som er registrert på deg her: http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/adresseendring-og-oppbevaring/min-side-adresse

Du dekker selv ny frakt om pakken kommer i retur grunnet ukjent adresse eller om du Ikke henter pakken. Ønsker du å kansellere eller bytte mottatt vare til annet produkt eller bytte lengden på CIT Roller nålene, må pakken være ubrukt og uåpnet. Du betaler selv for returporto.
Alle returer av andre årsaker skjer på kundens regning, dersom annet ikke er avtalt.

Reklamasjon og garanti.
Har du mottatt feil varer eller varer med feil, sender vi deg nye varer uten kostnad for deg. Den feilsendte varen må sendes i retur (eventuelt bilde ved defekte varer.) Vi vil forsøke å løse problemet ved å bytte eller reparere varen, eventuelt kreditere kjøpet hvis ikke varen kan repareres eller byttes. Ved kreditering vil du få pengene tilbake innen 14 dager fra dagen vi mottar din retur. Er det feil på din vare dekker vi returkostnader.

Produktgarantien dekker kun fabrikasjonsfeil som fantes på produktet ved levering. Fabrikasjonsfeil skal konstateres av âme pure, hvor kunden får fri reparasjon eller alternativt nytt produkt.

Reklamasjonsretten er to år eller innen utløpsdato på produktet, avhengig av hva som kommer først. 2 måneder anses alltid å være en saklig tid å oppdage om produktet er defekt eller skadet.
Reklamasjonsretten gjelder ikke om vi ikke kan finne noen feil på produktet, om produktet ikke har blitt håndtert forsiktig, eller at feilen skyldes overdreven bruk.

Kundens ordrebekreftelse, faktura eller kvittering gjelder som garantibevis.
Du har reklamasjonsrett på alle varer kjøpt hos oss i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Garantier tilbudt ut over reklamasjonsfristen opplyses i produktets annonse.
Ved reklamasjon,- garantihenvendelse skal kunden alltid kontakte kundeservice via e-post: info-no@amepure.com

Kansellering/refundering
Så fremt ordren ikke er under behandling (forsendelsen er pakket og eller/sendt), kan du gå inn på "din side" å kansellere ordren. Dette gjelder kun for de som har opprettet konto i butikken. For kunder som har brukt "hurtigkasse" bes ta kontakt via vårt kontaktskjema. Om du bruker angreretten og har betalt forsendelsen på forskudd (f.eks. via VISA/MasterCard), vil vi refundere innbetalt beløp innen 14 dager.

Tvister & Lovvalg
Etter disse allmenne vilkår skal norsk rett anvendes. Ved en eventuell tvist følger âme pure Forbrukerrådet/forbrukertvistutvalgets avgjørelser. Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler.
Om kunden har spørsmål om âme pure’s vilkår skal kunden kontakte âme pure kundeservice via e-post: info-no@amepure.com 

Øvrige salgsvilkår
Eksportrestriksjoner I henhold til OFAC, EU og FNs bestemmelser. Vi selger ikke varer til Burma, Elfenbenskysten, Irak, Iran, Kongo, Cuba, Liberia, Nord-Korea, Zimbabwe, Sudan, Syria, Hviterussland)

Force majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Minimumsalder:
For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, f.eks. en foresatt, til å handle for deg.

Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.